Hei, vi er Floke.

Floke brenner for framifrå tjenester og lokalt mangfold.

Vi vil at lokale foretak og ildsjeler skal lykkes med mersalg, effektive rutiner og enkle, elegante tjenester som begeistrer kunder og medarbeidere.

Fra kontoret på Moi gir vi strategiske råd og praktisk hjelp til bruk av IT-verktøy og design i salg, tjenesteleveranser og kundebehandling før og etter levering.

Du får hjelp til å se mulighetene som finnes, og vi implementerer blant annet nettbutikker, sosiale medier og systemer for effektiv samhandling på bakrommet. Vi utformer rutiner, strukturer, dokumenter, nettsider, tekst og annet som støtter opp om din misjon og identitet.

I tillegg jobber Floke med idé- og konseptutvikling og kreativ problemløsning på en rekke felt.

Les mer om hva vi tenker og gjør, eller ta kontakt for en god prat om hva vi kan få til sammen. 🙂


framifra-tjenester

Framifrå tjenester

Framifrå tjenester handler om når ting bare fungerer, akkurat som du forventer – enkelt, effektivt, elegant og flokefritt – hver gang. Om når noen leverer det lille magiske øyeblikket du ikke forventet, og om når noen har skjønt at det var sånn du ville ha det, du visste bare ikke at det mulig.

Vi lærer ikke snekkere å holde hammeren, men vi vet at nøkkelen til fornøyde kunder og framifrå tjenester er god informasjon, kommunikasjon og samhandling i alle ledd.

Floke hjelper småbedrifter som din med å finne og fortelle om flokene som irriterer og hindrer gode kundeopplevelser, og vi hjelper med å se muligheter som finnes.

Vi hjelper dere med å kommunisere og informere bedre, med rutinene på bakrommet, med IT-systemer og forretningsmodeller.

Viktigst er at vi lager helhetlige og praktiske løsninger med omtanke for kunder, medarbeidere og deres  bunnlinje. Til det jobber vi for og med folk, teknologi og design.

folkteknodesign

Samspillet mellom folk, teknologi og design lar oss skape gode øyeblikk for kunder og ansatte.

Folk bruker eller mottar tjenesten, og andre påvirker og yter den.

Kundenes behov og forventninger endres over tid, og de handler og reagerer på tjenesten de får levert.
Vi hjelper tilbydere å forstå og formidle hvordan, og ikke minst forstå hvem kundene er.

Medarbeidere påvirker kunden og miljøet rundt seg.
Vi jobber med bevisstgjøring og holdninger til god service, og lager løsninger med omtanke for de ansatte.

Vi hjelper ledere til å utfordre konvensjoner og til å se muligheter som finnes.

Vi jobber med andre, og trekker på et godt nettverk
av fageksperter med kompetanse som utfyller vår egen.

Teknologien gir oss muligheter og verktøy, alt fra enkelt papir og hånddrevne maskiner til apper og nye oppfinnelser.

Floke har stor glede av å finne de beste verktøyene til formålet.

I vår tid er det ofte – men ikke alltid –  digitale løsninger.

Nettsider med eller uten butikk gjør deg synlig, informerer og støtter deg og kunder – og skaper omsetning.

Egne systemer gjør det lettere å kommunisere, dele informasjon og samhandle internt.

Løsninger for kundeservice og kommunikasjon gjør det lettere å styre informasjon og spore kundedialog på telefon og nett.

Sosiale medier hjelpe oss å nå ut til kundene, og statistikk og analyseverktøy hjelper oss å forstå både kundene og bruken av digitale tjenester.

Og hadde det ikke vært kjekt om systemene snakket sammen?

Design er håndverket og idéene som kombinerer folk, teknologi og annen kunnskap til nye og bedre tjenester og konsepter.

Vi jobber med tjenesteidentitet og merkevare, med språk og visuell utforming

Vi jobber med informasjonsarkitektur, struktur og innhold på skjerm, papir og i rom, så informasjon blir attraktiv og lettfattelig – og tilgjengelig i kanalene som forventes.

Vi jobber med aktiviteter og gester i en tjenesteflyt, tar fram kundereiser og tjenestekart og skrur rutiner og teknologi så de støtter og løfter fram tjenesten og virksomheten.

Mest av alt tenker vi helhetlig og passer på at du alt du gjør, alt du sier, gammelt og nytt, henger sammen og støtter opp om samme mål.

Når vi sammen kombinerer folk, teknologi og design med kløkt og din bransjekompetanse oppstår det litt magi:
At kunden får en god opplevelse og at ditt foretak har nytte av det, hver gang.


Småfloker

Å engasjere oss for forbedre tjenestene dine er ikke skummelt, selv om vi snakker om helhet og prosesser og forretningsmodeller.

Ofte er en enkel oppstramming alt som skal til for å gjøre en stor forskjell for kunder, og til og med bunnlinja.

Dette er noen av småflokene vi løser, stykkvis og delt.

Språk:
Flisespikking på tekst og språkføring, korrekturlesning, oversettelser norsk <-> engelsk.

Utforming:
Enkle tekster, elegante skjema, effektive dokumentmaler, visittkort, etc. i tråd med din grafiske profil (har du ingen, fikser vi, eventuelt i samarbeid med spesialisert byrå).

Digitalt:
Flisespikking og tilrettelegging av nettsider og nettbutikker for bedre synlighet og kundeopplevelse.
Justeringer for bedre bruk av øvrige IT-systemer, søkemotoroptimalisering og analyse.

Det finnes helt sikkert muligheter til å yte bedre service, kommunisere bedre eller  jobbe mer effektivt gjennom helt enkle rutineendringer. Vi hjelper deg å se dem.

Vi liker å prate om

  • hvorfor gode tjenester, design og opplevelser er viktige strategiske virkemidler – både for kunden/brukeren og bunnlinja.
  • strategisk bruk av IT, kommunikasjon og sosiale medier.
  • muligheter

ideutvikling

Store vyer og nyskapning

Hos Floke er vi av natur nysgjerrige og oppmerksomme på hva som finnes (og ikke finnes!) der ute . Vi observerer, analyserer, stiller spørsmål ved det etablerte – og vi tør å tenke store tanker.

Mens vi nøster i floker og finner nye måter å forbedre tjenester på, finner vi også inspirasjon og muligheter som kan kombineres og forfines til nye produkter, tjenester og tilbud.

Floke er en god sparringpartner, og røkter og foredler gjerne forretningsidéer og konsepter sammen med etablerere og ildsjeler.


problem

Problemløsning

Vi koser oss med det som ikke fungerer, det andre ikke finner ut av.
Med å ta tak i ulne og udefinerte problemer, med å grave, analysere, bryte ned, se sammenhenger, nøste opp og finne veien videre…
Når du må gi tapt, eller ikke ønsker å bruke tid – hvorfor ikke utfordre oss?

Vi legger sjelen i å forstå dine behov og målsetninger, og har knagger, metoder og triks som kan nøste opp i din floke. Vi løser ikke alle problemer, men vi kan i alle fall peke deg i retning av noen som kan 🙂


Om Floke

Selv om det står mye “vi”, er idésmie Floke per i dag Anders Mydlands utløp for tjeneste- og ideutvikling.

Men jeg støtter meg også på et nettverk av gode folk som kan fylle i med spisskompetanse der det trengs. Kan du bidra, er du hjertelig velkommen inn i varmen.

Jeg er altså Anders.

Jeg funderer på hvordan allting henger sammen, og hvordan det kan kombineres og brukes til beste for andre.

Til kunders glede (og min kones tidvise fortvilelse) er jeg er utrettelig opptatt av å fikse og forbedre det som ikke fungerer så godt.

I over 10 år har jeg jobbet med å levere og forbedre tjenester innen IT og kommunikasjon, til privatpersoner og organisasjoner med alt fra en håndfull til millioner av brukere.

Som gründer, driftsleder, product manager og selvstendig konsulent har jeg ofte blitt hentet inn som problemløser når andre har gitt tapt, også på felt utenfor mine vanlige områder. Blant annet har jeg jobbet med tjenestedesign og konseptutvikling, merkevareidentitet og kundeservice, i tillegg til IT-rådgivning, teknisk problemløsning og forbedring av arbeidsprosesser.

I sum betyr det at jeg ser virksomheten og tjenestene dine som en helhet, og kan trekke paralleller fra vidt forskjellige fagområder for å møte dine behov.

Knytt gjerne kontakt på LinkedIn for fullstendig CV:  

Priser:

Jeg liker å ha en fleksibel betalingsmodell, og tar oppdrag uansett størrelse.
Familien liker å ha god mat på bordet, så jeg synes som regel det er fornuftig å ta betalt.
Men er du nyetablerer, i omstilling eller driver ideelt arbeid finner vi en løsning tilpasset din situasjon.

Foretaksinformasjon:

Floke er enkeltpersonforetaket Anders Mydland.

Floke
v/ Anders Mydland
Dyrhammeren 24
4460 Moi

Org.nr.NO989768492MVA

Telefon: 952 06 707
Epost: hei@flokeidesmie.no